Like us on Facebook

Provoc panica soferilor


 
  Astazi, vineri 13 decembrie, aparent o zi obisnuita cu trezit de dimineata si facut cumparaturi de sezon ca oricare si jumatate de zi pierduta in masina prin traficul deloc fluid din Iasi, am realizat ca provoc panica in randul soferilor si soferitelor. O fi din cauza ca nu am numar de inmatricolare de Iasi? Nu conduc bine? Hai sa aprofundam putin subiectul.

  Strabat Iasiul in lung si in lat aproape zilnic si tot observ comportament ciudat si chiar tenta de panica grava. La un gest simplu precum oprirea din timp in fata unei intersectii cand se pot crea ambuteiaje, lasand intersectia libera pentru a fluidiza traficul si uneori dand putin cu spatele in asemenea cazuri, la fel, pentru a nu bloca o intersectie, insa rasplata primita din partea participantilor la trafic din spatele meu sunt, flash-uri, claxoane si alte "neajunsuri". O fi crezand ca nu am oglinzi, cine stie !?
Insa azi s-a intamplat ce denumesc eu "panica suprema".
  Dupa ce mi-am cautat ceva articole vestimentare prin diverse mall-uri si magazine in aproape tot Iasiul mai ramasese un singur mall pe lista. (nu dau nume, fara reclama neplatita) Ajungand destul de greu, dupa un trafic destul de aglomerat la locul cu pricina si imi caut un loc de parcare.
  Bun! Pana aici, toate bune si frumoase. Ma invart putin prin parcare si imi gasesc un loc stramt si ingust, intre doua masini, necesita cateva manevre dar nu aveam incotro. Fiind obisnuit cu tehnica, si adaptandu-ma situatiilor nenumarate, si o placere de a parca la limita, nu stiu cum de m-am pricopsit cu o asemenea placere, dar se pare ca exista. -Parcand la limita nu ma refer la blocarea altor masini parcate. -
Intre timp s-au strans alte doua masini in spatele meu, insa vreau sa precizez faptul ca am semnalizat din timp intentia de parcare si sa vedeti si de ce.

   Dau cu spatele usor, usor, fara nici un semn de nervozitate/panica/agitatie, insa posesorul unui autoturism din spatele meu, care astepta sa parchez(ca sa intelegeti totul s-a intamplat in mai putin de un minut), nu era de aceeasi parere si s-a gandit ca panica o sa-i diminuieze asteptarea.  Initial vazusem ca era tot agitat la volan dar n-am crezut ca va decurge la o asemenea manevra.

 Cu panica si nerabdarea lui, a reusit uimitoarea manevra de a da cu spatele, fara pic de mila si atentie si de a intra in masina din spate, care astepta la fel ca si el. Cu atata graba, incat s-a auzit cum au pocnit ambele spoilere ale masinilor. (a lui si a celuilalt din spate). Ulterior iesind din masina foarte nervos si ofuscat de opera lui si uitandu-se foarte urat la mine de parca i-am calcat eu pedala de acceleratie.

Nu stiu daca am reusit sa va creez o imagine cu tot ce s-a intamplat dar totul a fost foarte rapid si in acelasi timp sa pici pe jos de ras de prostia umana.
Nu e singurul cu "graba"/panica asta in sange, am mai vazut multe cazuri de panica/graba/nervozitate facute pe moment si negandite ce nu-si au rostul in activitatea unui sofer, cel putin nu la volan.

Drive safe!